Hybrid in the City
Performance Festival
Το Hybrid in the City, το 1ο Festival παραστατικών τεχνών στο Θέατρο Noūs- Creative space στοχεύει στη δημιουργία μιας συστηματικής πλατφόρμας προβολής της ελληνικής & διεθνής δημιουργίας.
Συγκεκριμένα, δίνει την ευκαιρία σε δημιουργούς performance, εικαστικών και xορού να παρουσιάσουν τα έργα τους στο κοινό της Αθήνας αλλά και στο ευρύ κοινό. Η πρωτοβουλία και η οργάνωση παραγωγής υλοποιείται από το Θέατρο Noūs -Creative space με στόχο την ένωση καλλιτεχνών και την προβολή των παραστατικών τεχνών σε ένα δημιουργικό περιβάλλον για όλες τις μορφές τέχνης.
Εμπνευστήκαμε το όνομα από την διασταύρωση πολλών διαφορετικών τεχνών όντας ο γόνος αυτού του αποτελέσματος «Hybrid in the City».
Το Hybrid in the City λαμβάνει χώρα για 1η φορά και στόχος είναι να υλοποιείται κάθε χρόνο παρουσιάζοντας νέα έργα από δημιουργούς από όλο το κόσμο. Τα έργα που παρουσιάζονται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, αντανακλούν σε σύγχρονες παραστατικές αναζητήσεις, καθώς και θεματολογίες που απασχολούν το διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι, ενώ ταυτόχρονα, έχουν σχεδιαστεί με ευελιξία ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν.
Hybrid in the City
Το Festival θα έχει διάρκεια 5 ημέρες με 12 καλλιτέχνες επι σκηνής και 8 Performances από Ελλάδα και Γαλλία. To Festival κορυφώνεται με την performance «HYBRIDATION» του σπουδαίου γλύπτη και performer Olivier De Sagazan, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης, master classes παραστατικών τεχνών και ανοιχτές συζητήσεις με το κοινό.
Πρόγραμμα:
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου
14:00 - Master Class
19:00 - Performance: The Human Seed από την Αθανασία Τσάτσου
21:00 - Performance: ARBORYTHMIA του Δημήτρη Φεσσά
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου
14:00 - Master Class
19:00 - Performance: La medicina urbana του Georgio Κεχαγιάς
21:00 - Performance: ARBORYTHMIA του Δημήτρη Φεσσά
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου
19:00 - Performance: In Between από τo Ευάγγελο Μπίσκα
21:00 - Performance: Kandinsky Research του Κωνσταντίνου Παυλίδη
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου
21:00 - Performance: HYBRIDATION by Olivier De Sagazan
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου
14:00 - Master Class
19:00 - Performance: Ομήρου Ιλιάς, Ραψωδία Γ' από τον Γεράσιμο Γεννατά και την Μάρια Φλωράτου
21:00 - Performance: Ήλιος by Myrgon
Συντελεστές:
Performers:
Αθανασία Τσάτου, Δημήτρης Φεσσάς, Georgio Κεχαγιάς, Ευάγγελος Μπίσκας, Nata Zakharova, Δημήτρης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Παυλίδης, Olivier De Sagazan, Alyzee Soudet, Γεράσιμος Γεννατάς, Μάρια Φλωράτου, Myrgon
Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κοντογιάννης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Οργάνωση Παραγωγής: Νίκος Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνος Παυλίδης
Παραγωγή: Noūs Productions
Τιμές εισιτηρίων (1 Performance)
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ) : 10€
Μειωμένο εισιτήριο για Ατέλεια & σπουδαστές Καλών Τεχνών: 8€
(Στις παραπάνω τιμές εξαιρούνται Kandinsky Research & Hybridation by Olivier de Sagazan)
Τιμές εισιτηρίων σε προσφορά (*):
(*) Η αγορά εισιτηρίων πακέτου γίνεται μόνο από το Θέατρο NOUS - 2108237333, 6984219399
Προπώληση εισιτηρίων:
Εισιτήρια & Πληροφορίες:
ΘΕΑΤΡΟ NOŪS-Creative space
Διεύθυνση: Τροίας 34, Αθήνα 11255 (5' λεπτά από το σταθμό του ηλεκτρικού «Βικτώρια»)
Maps: Theatre Nous-Creative space - Χάρτες Google
Τηλέφωνα: 210 8237333, 6984219399
Performance & Artist
"The Human Seed" της Αθανασίας Τσάτσου
Το τραύμα της γέννησης και το φορτίο της ύπαρξης οδήγησαν στην δημιουργία μίας επιτέλεσης που εξερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Το βρέφος ως «άγραφος πίνακας» (tabula rasa) διαμορφώνει σταδιακά τη συνείδησή του, όπως ένα σχέδιο στο χαρτί που διαρκώς δουλεύεται. Η συνεχής παρατήρηση της φύσης οδηγεί στην συνειδητοποίηση της απολυτότητας των στερεοτύπων που διέπουν τον ανθρώπινο κόσμο. Η ανάγκη για ακύρωση αυτής της απολυτότητας ακολουθεί, ώστε να βρεθεί ο άνθρωπος ξανά στο στάδιο εκείνο που δεν γνωρίζει τίποτα, πάρα μόνο αφουγκράζεται και δέχεται ερεθίσματα, φτάνοντας στο σημείο να πλάσει ξανά την πραγματικότητα γύρω του με το να αφήσει πίσω ό,τι αποτελούσε επίπονο φορτίο. Ο αγώνας του κάθε ανθρώπου να (συν)υπάρχει σε ένα κοινωνικό σύνολο υπογραμμίζεται καθώς και η ανάγκη του για αναγέννηση, όπως η φύση επιδιώκει μέσα στον κύκλο των εποχών, με την Άνοιξη να φέρνει αέναα τη γέννηση και την αρχή. Η επιτέλεση The Human Seed φέρνει σε παραλληλισμό το δέντρο με τον άνθρωπο: Ο σπόρος που μπορεί σε βάθος χρόνου να εξελιχθεί σε δέντρο και ο άνθρωπος αντίστοιχα σε υγιή ενήλικα.
Ο περιβάλλων χώρος κενός με επίκεντρο το πλάσμα και την προσπάθειά του να ριζώσει. Μία προσπάθεια ακούσια και αυτόματη στην αρχή, που σταδιακά συνειδητοποιείται και γίνεται αγώνας. Ταυτόχρονα, μία σύνθεση αλλοιωμένης μορφής ήχων (ανθρώπινες φωνές, κελαηδίσματα πουλιών, ο δυνατός αέρας μέσα σε ένα δάσος και ο έντονος βηματισμός) ακούγεται σε όλη τη διάρκεια αυτής της αλληγορίας: μία μυστηριακή ατμόσφαιρα δημιουργείται, υποβάλλοντας τον θεατή σε μία διαδικασία εσώτερης περισυλλογής, καλώντας τον από τη μία, να παρατηρήσει τον άνθρωπο-σπόρο που αναπτύσσεται και προσπαθεί να προσαρμοστεί, επιβιώνοντας σε οποιοδήποτε περιβάλλον και από την άλλη, να προβληματιστεί και να εντρυφήσει σε ένα προσωπικό αυτογνωσιακό ταξίδι.
Σύλληψη, επιμέλεια, επιτέλεση: Αθανασία Τσάτσου
ARBORYTHMIA του Δημήτρη Φεσσά
Η performance Arborythmia είναι μια αφήγηση ιστορίας για το ταξίδι ενός σώματος. Επι σκηνής, δημιουργείται ένα οικοσύστημα μεταξύ κίνησης. ζωντανής μουσικής σύνθεσης και φυσικών υλικών όπου τα πάντα είναι σε ροή, συνεχή μεταμόρφωση και αλληλεπίδραση.
Σε αυτόν τον κόσμο, οι ψυχοσωματικές καταστάσεις του ανθρώπου βρίσκουν άμεση σύνδεση με τις βιολογικές διαδικασίες των δέντρων. Εδώ ο άνθρωπος απλώνει ρίζες και ξεριζώνεται, μεγαλώνει κλαδιά που σπάνε και βγάζει φύλλα τα οποία ρίχνει τον χειμώνα για να κοιμηθεί.
Δίνοντας έμφαση και στο περιβάλλον που ενεργοποιεί την εκάστοτε κατάσταση, το άτομο-δέντρο γίνεται αντιληπτό ως κομμάτι του δάσους με το οποίο αλληλεπιδρά.
Ετσι κατα την παράσταση, η σωματική φόρμα επηρεάζει τα υλικά, ο ήχος των οποίων επηρεάζει την μουσική και αυτή με την σειρά της την κίνηση.
Η γραμμικότητα αντικαθίσταται από την κυκλικότητα. Η εμμονική ματιά στο αποτέλεσμα επανεστιάζει στην ίδια την διαδικασία ως αυτοσκοπό. Η μετάβαση ανάμεσα στο σκοτάδι και το φως παύει να φέρει θετικό ή αρνητικό πρόσημο και αρχίζει να μετατρέπεται σε έναν χορό. Πλέον δεν έχει τόσο σημασία σε ποια πλευρά βρίσκεται κανείς αλλά πόσο ομαλά, σταθερά και σε ροή είναι τα βήματα αυτού του χορού.
La medicina urbana του Georgio Κεχαγιά
Το la medicina urbana είναι βασισμένο σε μια site-specific performance που έλαβε χώρα στην residency της QEHNUN στην Parabita του Salento (νότια Απούλια, Ιταλία) . Λαμβάνει υπόψη της τόσο το τοπικό αγροτικό-επαρχιακό πλαίσιο του Salento όσο και το αστικό-μητροπολιτικό τοπίο της Αθήνας . Προσπαθεί να συνδεθεί με αυτά τα στοιχεία με τρόπους απρόβλεπτους και ακόμη ανεξερεύνητους τόσο για τον καλλιτέχνη όσο και για τους θεατές. Η προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν υλικά -φυσικά και τεχνητά που βρέθηκαν στην περιοχή της Αττικής- θα γίνει προκειμένου να ενσωματωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο με το τοπικό περιβάλλον και να προβληματίσει το κοινό για ένα καταστροφικό ζήτημα για την περιοχή. Η παράσταση δεν προτείνει οριστικές απαντήσεις στο επίμαχο πρόβλημα, αυτό της ανθρώπινης παρέμβασης στη φύση, θέτει μόνο ορισμένα ερωτήματα και αντανακλά την κατάσταση μέσα από τους ξένους φακούς ενός προσωρινού επισκέπτη της περιοχής. Ο ερμηνευτής αποφασίζει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της λεηλασίας του φυσικού περιβάλλοντος με νεοφιλελεύθερα καπιταλιστικά μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κλιματικής καταστροφής. Υπό αυτό το πρίσμα, η παράσταση μπορεί να κατανοηθεί ως ένα πείραμα ανοιχτό σε ερμηνείες.
Βιογραφικό Καλλιτέχνη
Ο Georgio Κεχαγιάς έχει σπουδάσει ανθρωπολογία και παραστατικές τέχνες, μέσω των οποίων προσπαθεί να χρησιμοποιήσει μια διεπιστημονική προσέγγιση προκειμένου να συμπεριλάβει και να κατανοήσει καλύτερα πώς η μικρο-προοπτική συναντά τη μακρο-προοπτική, δηλαδή πώς τα τοπικά ζητήματα γίνονται αναπόσπαστα μέρη ενός παγκοσμιοποιημένου και διασυνδεδεμένου κόσμου. Οι πρακτικές του έχουνε βάση το butoh και το σωματικό θέατρο, τα οποία έχει σπουδάσει δίπλα στη Μαρία Λάππα καθώς και με άλλες/ους δασκάλες/ους. Επίσης έχει εντρυφήσει στη live art με πηλό μέσω σεμιναρίων υπό την καθοδήγηση του Olivier de Sagazan.
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Ιαπωνία. Μερικές από αυτές είναι το Tragödie - The Goat's Song ατομική περφόρμανς στα πλαίσια παρουσίασης του σεμιναρίου butoh του Katsura Kan, Transedance, Θεσσαλονίκη Ιούνιος 2023, Tragödie II μαζί με τ@ Iki-Electra Tasioulis στα πλαίσια του Rote Mühle Fes„val, Βραδεμβούργο, Γερμανία Ιούλιος 2023, Tragödie III - Yagi no Uta ατομική περφόρμανς στα πλαίσια του Koenji No Limit,
TKA4, Τόκιο, Ιαπωνία Σεπτέμβρης 2023, 中断 - Interrrup„on, ανεξάρτητη παραγωγή μαζί με την Min-Jou Lee, TKA4, Τόκιο, Ιαπωνία Δεκέμβρης 2023, Omiostasis, ομαδική περφόρμανς από την SOMA 404 Performance Art Group υπό την καθοδήγηση της Μαρίας Λάππα, Villa Bianca, Θεσσαλονίκη Μάιος 2024, La medicina - ατομική περφόρμανς στα πλαίσια της παρουσίασης της Art Residency QEHNUN, Parabita, Σαλέντο Απούλιας, Ιταλία Αύγουστος 2024.
In Between του Ευάγγελου Μπίσκα
Το 'In Between' είναι μία σόλο παράσταση στην οποία ο Ευάγγελος Μπίσκας επισκέπτεται ξανά τον παράλογο χαρακτήρα των ονείρων του. Αυτές οι ξεθωριασμένες αλλά επίμονες αναμνήσεις δίνουν μορφή στη διαισθητική του προσέγγιση στο χορό - κινείται μέσα από αλλόκοτες θέσεις και απομονώσεις μελών του σώματος σε κυματοειδείς σπείρες και εξαντλητικές παρορμήσεις. Ερμηνεύοντας σε απόλυτη σιωπή και σε μια πλήρως αποκαλυπτική άδεια σκηνή, το κοινό καλείται να παρακολουθήσει τον Ευάγγελο στην πιο ευάλωτη κατάστασή του. Η παρουσία του ταλαντεύεται σε ένα παιχνίδι ανάμεσα στο εσωτερικό κίνητρο και την εξωτερική συσχέτιση, μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, και μεταμορφώνεται απρόβλεπτα από το αισθησιακό στο αδιάφορο, από το χιουμοριστικό στο εμμονικό, από το τραγικό στο καθαρτικό, εκπλήσσοντας τόσο τον εαυτό του όσο και τον θεατή.
Βιογραφικό καλλιτέχνη
Ο Ευάγγελος Μπίσκας είναι καλλιτέχνης της ερμηνευτικής τέχνης ο οποίος εργάζεται ως χορογράφος, ερμηνευτής, δραματουργός και δάσκαλος με έδρα το Τίλμπουργκ της Ολλανδίας. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη (1994), αποφοίτησε από το τμήμα χορογραφίας της Σχολής Καλών και Παραστατικών Τεχνών Φόντυς (FHK) και επί του παρόντος διεξάγει καλλιτεχνική έρευνα στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος 'Performing Public Space' (FAA).
Ο Ευάγγελος έχει αναπτύξει μια ξεχωριστή κινητική γλώσσα πειραματιζόμενος με στοιχεία από μια ποικιλία κινητικών πολιτισμών όπως το Χιπ Χοπ, ο σύγχρονος χορός, το slapstick, το acrodance, το Τσι Γκονγκ και το Μπούτο. Διαθέτει μεγάλη παραστατική εμπειρία κινούμενος ανάμεσα σε διάσημα φεστιβάλ, θεατρικές σκηνές, καλλιτεχνικούς χώρους και παρεμβάσεις δημοσίου χώρου.
Εμπνευσμένος από το χορευτικό του υπόβαθρο, ο Ευάγγελος τοποθετεί το ανθρώπινο σώμα στο επίκεντρο των έργων του και στην καρδιά της δημιουργικής διαδικασίας. Γοητευμένος από την αλληλεπίδραση μεταξύ αισθησιακών, φανταστικών και αλλοιωμένων πραγματικοτήτων, φέρνει την προσοχή στη μεταμορφωτική παρουσία του ερμηνευτή μέσα από παράλογες εικόνες, ευέλικτη σωματικότητα και διαφανή επιτελεστικότητα. Αξιοποιώντας τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος και τη γενεαλογία των αναμνήσεων του, στοχεύει να δημιουργήσει χώρο για τις βαθύτερες ευαλωτότητες του σε καθηλωτικές και αυθεντικές εμπειρίες.
Η περιέργειά του να διευρύνει τις σωματικές και δημιουργικές του γνώσεις τον οδηγεί σε διεπιστημονικά έργα και συνεργασίες που ενδυναμώνουν τον υβριδισμό μεταξύ χορού, σωματικού θεάτρου, σύγχρονου τσίρκου, ηχητικού σχεδιασμού και τέχνης μέσων.
Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες δημιουργίες του είναι τα Eternal Chilling (2016), In Search of a Title (2017), In Between (2020) και Immortal Game (2022), τα οποία έχουν παίξει σε φεστιβάλ όπως τα Ardanthé (FR), Moving Futures (NL). ), Circ (BE), Boulevard (NL), Circolo (NL), Dutch Dance Days (NL), Age of Aquarius (BG), CapoTrave / Kilowatt (IT) και Inequilibrio (IT).
Kandinsky // Research του Κωνσταντίνου Παυλίδη
Βασισμένο στο βιβλίο του Wassily Kandinsky " Για το πνευματικό στην Τέχνη".
O Κωνσταντίνος Παυλίδης επιχειρεί να προσαρμόσει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό έργο του ζωγράφου και να επαναπροσδιορίσει την έννοια του χώρου και του χρόνου σε συνδυασμό με τα ερωτήματα του καλλιτέχνη στο τι σημαίνει η μουσικότητα στην ζωγραφική.
Αυτή η έρευνα είναι ένα απόσταγμα από την δουλειά και την φιλοσοφία του μεγάλου ζωγράφου όπου ο χώρος, οι εικόνες και η μουσική ατμόσφαιρα αποδοκιμάζονται μπροστά στον θεατή, προκαλώντας τον να γίνει μέρος του συνόλου και να νιώσει μέρος του ολοκληρώνοντάς την δημιουργική διαδικασία.
Με άξονα τις θέσεις του Wassily Kandinsky, η παράσταση/performance «Kandinsky Research», επιχειρεί να μας μεταφέρει στο εργαστήρι του ζωγράφου και να προσεγγίσει, μέσα από θεατρικά εικαστικά τοπία, το καλλιτεχνικό και το φιλοσοφικό έργο του σπουδαίου καλλιτέχνη.
Με τη σύμπραξη καλλιτεχνών από διάφορους χώρους, δημιουργείται η ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του εργαστηρίου και ο θεατής καλείται να γίνει συνοδοιπόρος στην αισθητική αναζήτηση και μάρτυρας της δημιουργικής διαδικασίας. Με κυρίαρχο το στοιχείο της εγκατάστασης στον χώρο και την μουσικότητα στην ζωγραφική που χαρακτηρίζει το έργο του Κandinsky, η παράσταση ακροβατεί ανάμεσα στην εικονοπλασία και την μουσική εγκατάσταση, συνδυάζοντας τη ροή και τον ρυθμό μιας αφηγηματικής αισθητικής στην οποία η εικόνα, η κίνηση και η μουσική λειτουργούν και εξισώνονται μέσα από τον ίδιο παρανομαστή και συνυπάρχουν με την φιλοσοφική προσέγγιση του καλλιτέχνη για την Τέχνη και για την ζωή.
Βιογραφικό Καλλιτέχνη
Website: Home - Konstantinos Pavlidis
HYBRIDATION by Olivier De Sagazan
Δύο χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα ο θρυλικός performer και γλύπτης Olivier de Sagazan επιστρέφει στην πόλη το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου για μία και μόνο παράσταση στο θέατρο NOŪS-Creative space.
Στην παράσταση «HYBRIDATION» ένας άνδρας και μια γυναίκα σμιλεύουν ξανά σώμα και πρόσωπό δημιουργώντας ένα υβρίδιο που ταλαντεύεται ανάμεσα στον δημιουργό και το δημιούργημα, ανάμεσα στο ανδρείκελο και τον χειριστή. Ρευστοποιούν εικαστικά τα όρια της ταυτότητας δημιουργώντας ένα ζωντανό έργο τέχνης εν εξελίξει που διαπραγματεύεται ζητήματα προσέγγισης της ετερότητας όπως αυτή διαμορφώνεται σε συνάρτηση με την ύπαρξη του «Άλλου»
Βιογραφικό Καλλιτέχνη
Ο Olivier de Sagazan γεννήθηκε το 1959 στο Κονγκό και μεγάλωσε στη Γαλλία. Σπούδασε βιολογία, αλλά εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφιερωθεί στην τέχνη. Στο έργο του ο Sagazan διερευνά το σώμα του, καθώς και τις δομές που καθορίζουν το άτομο, όπως οι επιταγές της κοινωνίας, του πολιτισμού και της ιστορίας. Η δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη συνίσταται στην τοποθέτηση και διαδοχική αφαίρεση στρωμάτων πηλού έως ότου αποκαλυφθεί ένα άγριο, αρχέγονο και απελευθερωμένο άτομο.
Στην σειρά των έργων Transfiguration & Ηybridation ο Olivier de Sagazan διερευνά την ουμανιστική και αδάμαστη ουσία της ανθρώπινης φύσης, την υπέρβαση ανάμεσα στο ανθρώπινο και μη ανθρώπινο, την κατάλυση τον ορίων της ταυτότητας . Η δουλειά του ανά τα χρόνια έχει παρουσιαστεί υπό την αιγίδα σπουδαίων φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης, χορού και θέατρου παγκοσμίως. Εμφανίζεται επίσης στην κινηματογραφική ταινία Samsara του Ron Fricke, την τηλεοπτική σειρά Channel Zero του Nick Antosca, καθώς και σε επιλεγμένα Fashion Films με τους Nick Knight και Gareth Pugh.
Ομήρου Ιλιάς | Ραψωδία Γ' - Τειχοσκοπία του Γεράσιμου Γεννατά & Μάρια Φλωράτου
strong>
Ο Γεράσιμος Γεννατάς διαβάζει την τρίτη Ραψωδία της Ιλιάδας, ενσαρκώνοντας τα πολυάριθμα πρόσωπα του ομηρικού έπους και ερμηνεύει, μαζί με την Μάρια Φλωράτου, το ηχητικό τοπίο της αφήγησης.
Η σκηνική ανάγνωση γίνεται ένα ταξίδι φαντασίας στο μακρινό παρελθόν της Τροίας, όπου οι αντίπαλοι στρατοί είναι παραταγμένοι μπροστά στα τείχη, για να παρακολουθήσουν την μονομαχία, ανάμεσα στον Πάρη και τον Μενέλαο. Οι άντρες δίνουν όρκο πως η έκβαση της μάχης, ορίζει και την έκβαση της εκστρατείας. Ο νικητής θα κερδίσει τον πόλεμο και θα πάρει για λάφυρο την Ελένη. Ο Πάρης φαίνεται πως χάνει την μάχη, αλλά γλιτώνει τον θάνατο καθώς διασώζεται με μαγικό τρόπο από την θεά Αφροδίτη. Ο Μενέλαος μένει μόνος στο πεδίο της μάχης και ο πόλεμος συνεχίζεται...
"Στολίστηκαν για την σφαγή πίσω απ' τους αρχηγούς τους κι άνοιξαν βήμα σκούζοντας οι Τρώες"
Βιογραφικό Καλλιτέχνών
Ο Γεράσιμος Γεννατάς είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Αποφοίτησε απο την Δραματική σχολή Βεάκη το 1991 και έκτοτε εργάζεται στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Μερικά από τα θέατρα που έχει συνεργαστεί είναι: το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θεσσαλικό Θέατρο, τα Δη.Πε.Θε Πάτρας, Βέροιας, Βόλου, Ιωαννίνων, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων και το Θέατρο Τέχνης. Το 1999 τιμήθηκε με το βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών για την ερμηνεία του στο ρόλο του "Τρουφαλντινο" στον Υπηρέτη δυο Αφεντάδων του Κ. Γκολντονι. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Βετεράνοι-Ολυμπιακές επιδείξεις καθ'οδον (2004), 7 Ρίχτερ (2006) και Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης (2021). Έχει διδάξει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό στις Δραματικές Σχολές της Πετρούπολης και Πράξη 7 και έχει διεξάγει εργαστήρια υποκριτικής για επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς σε όλη την Ελλάδα. Το 2012 ίδρυσε την ΑΜΚΕ «Ναυτίλος» μαζί με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Θανάση Χαλκιά.
H Μάρια Φλωράτου είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν και το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2017 βραβεύτηκε με το 1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου από το θέατρο Εύπολις, για την ερμηνεία της στην παράσταση Ιλιάδα - Ραψωδία Γ, σε σκηνοθεσία Ελεάνας Γεωργούλη και με την 2η θέση στο Bob Festival Scratch Nights, για το project Η Επανάσταση δεν θα έχει WiFi. Στο θέατρο έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Οι Τόποι Είναι Ήχοι (Δη.Πε.Θε. Πάτρας, 2019), Ένας Κάποιος Τέτοιος Βυσσινόκηπος (Θησείον, 2018-2019) και Το θείο Τραγί (Αλκμήνη, 2015). Ως ηθοποιός, έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: Έρως Μονόπτερος, ο Πλάνης (σκην.Γεράσιμος Γεννατάς), Περιοδεύων Θίασος (σκην. Ε. Γεωργούλη), Ο Φρουρός (σκην. Αν. Κουμίδου), Ένας Κάποιος Τέτοιος Βυσσινόκηπος (σκην. Μ. Φλωράτου), Σαραπέντε Κορονοϊωάννηδες (σκην. Τηλέμαχος Τσαρδάκας), Ιλιάδα-Ραψωδία Γ (σκην. Ε.Γεωργούλη), Το 2021 ίδρυσε την θεατρική εταιρεία ΑΝΟΙΓΜΑ, η οποία επικεντρώνεται στη δημιουργία θεατρικών παραστάσεων πρωτότυπης δραματουργίας και στην προώθηση της έρευνας στην θεατρική πράξη και εκπαίδευση.
Ήλιος by Myrgon
Ο ερμηνευτής εισέρχεται στη σκηνή και ανάβει θυμιάματα. Προετοιμάζει το σώμα του για την τελετή, τοποθετείται στο χώρο και εστιάζει στην αναπνοή του. Αρχίζει σταδιακά να αλληλεπιδρά με ένα υπερμέγεθες κρανίο πλασμένο από ωμό πηλό, το οποίο βρίσκεται ήδη στο κέντρο της σκηνής. Καλύπτει το σώμα του με στρώσεις και έπειτα μεγαλύτερους όγκους πηλού, οι οποίοι σταδιακά συγχωνεύονται με τη μορφή του και γίνονται η σάρκα του, δημιουργώντας έτσι μια νέα υβριδική οντότητα, απαλλαγμένη από κάποια συμβατική ταυτότητα.
Χωρίς ξεκάθαρη αφήγηση, το τελετουργικό εξελίσσεται οργανικά, καθοδηγούμενο από την αίσθηση της αφής και τη διαίσθηση, σε μια εφήμερη ψυχοσωματική εξερεύνηση επί σκηνής.
Το χώμα αντιπροσωπεύει το στοιχείο της γης, και συμβολίζει τη σταθερότητα, τη θεμελίωση και την υλική πραγματικότητα. Αποτελεί ισχυρή πηγή ενέργειας και αποθήκη πρωτόγονης γνώσης, αφού περιέχει τα απολιθώματα και όλες τις μνήμες του πλανήτη μας.
Το νερό, σύμβολο των συναισθημάτων, της διαίσθησης και του υποσυνείδητου, συνδέεται με τον καθαρισμό και την πνευματική μεταμόρφωση. Μέσω της ικανότητας του να διαλύει, να συνδέει και να ρέει, λειτουργεί ως θεραπευτής της ψυχής.
Στο συγκεκριμένο τελετουργικό, ο πρωταγωνιστής είναι μια μάζα πηλού, ένα μείγμα χώματος και νερού. Το ιερό αυτό υλικό δρα ως μέσο πνευματικής μεταμόρφωσης και ως σύνδεσμος του σώματος με τις πρωτόγονες παραδόσεις του. Ο τελετουργός μεταπλάθει τον εαυτό του μέσω μιας ιεροτελεστικής πράξης μορφοποίησης του προσώπου και του σώματός του. Μεταμορφώνεται σε ζωντανό γλυπτό, ένα δοχείο, μια δίοδο προς το Θείο.
Το έργο αυτό αντλεί έντονα από τις φανταστικές και μακάβριες εικόνες των Hieronymus Bosch και Francisco Goya, συνδυάζοντας το σουρεαλιστικό τους όραμα με την αλλόκοτη ομορφιά μεσαιωνικών χαρακτικών και της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η μάσκα παίζει κεντρικό ρόλο, με τα διογκωμένα χαρακτηριστικά της, να θυμίζουν τα gargoyles που κοσμούν τους γοτθικούς καθεδρικούς ναούς, λειτουργώντας τόσο ως αποτροπαικοί προστάτες όσο και ως σύμβολα του
γκροτέσκου. Μέσα από την παραμόρφωση, αυτή η παράσταση κινείται ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, στα όρια μεταξύ του ιερού και του βέβηλου, της ομορφιάς και του τρόμου.
Στο τελετουργικό αυτό, ο Myrgon καλεί τους θεατές να έρθουν αντιμέτωποι με τους εσωτερικούς τους δαίμονες και τις κοινωνικές κατασκευές που διαμορφώνουν την ταυτότητα τους.
Η παράσταση αποτελεί έναν σύγχρονο απόηχο των διαχρονικών θεμάτων που εξερευνώνται μέσα από τον αποκρυφισμό, την αλχημεία και την πνευματική τέχνη, η οποία ανά τους αιώνες αντανακλά την ατέρμονη αναζήτηση του θείου και του εγώ.
TICKET SERVICES - LOGISMIKI LTD
Call center: +30 210 7234567
e-mail: info@ticketservices.gr
Box office: 39, Panepistimiou Str. (Pesmazoglou Arc), Athens, Greece
Working hours: Mon-Fri: 9am-5pm