ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ, ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο Δήμος Αβδελιώδης
παρουσιάζει τη διαχρονικότητα και τη μαγεία του Παπαδιαμάντη

Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 8, Αθήνα

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ - ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ

η μυσταγωγική, μαγική παράσταση που αποθέωσαν οι κριτικοί
το κοινό και οι εκπαιδευτικοί
επανέρχεται

Δραματουργία, Διδασκαλία
Δήμος Αβδελιώδης

Ερμηνεύει
ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης

Υποψηφιότητες Σκηνοθεσίας ελληνικού έργου & Ερμηνείας ηθοποιού, Βραβείων Κάρολος Κουν 2022

Με τα διηγήματα «Όνειρο στο κύμα» - «Έρως Ήρως», ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, μετουσιώνει με ποιητικό οίστρο τις δύο όψεις του ανολοκλήρωτου και ανομολόγητου έρωτά του για την ξαδέλφη του Μαχούλα,* βιώνοντας το δέος, τη μέθεξη, το πάθος, τη συντριβή, έως το μεγαλείο και τον ηρωισμό της ανθρώπινης ψυχής, αφήνοντάς μας δύο διαχρονικά αριστουργήματα που δοξάζουν τον Άνθρωπο.

Στο πρώτο, μας μεταφέρει σ' ένα νυκτερινό, καλοκαιρινό τοπίο όπου αντικρίζει με δέος και ιερό ρίγος την ομορφιά της νεαρής συνομήλικής του Μοσχούλας - Μαχούλας, καθώς εκείνη αναδύεται μέσα απ' τη θάλασσα γυμνή ως θεότητα. Όταν κινδυνεύει να πνιγεί βουτά και την σώζει. Η ευχαρίστηση ότι της έσωσε τη ζωή αποκτά απείρως μεγαλύτερη αξία από την ερωτική επιθυμία.

Στο δεύτερο, που το θεωρούμε ως εξέλιξη της προηγούμενης ιστορίας, ο έρωτας του Παππαδιαμάντη για την Αρχόντω - Μαχούλα, μετατρέπεται σε οδυνηρότατο πάθος, με άφατο ψυχικό πόνο, όταν διαπιστώνει πως κινδυνεύει να την χάσει από έναν μεγαλύτερό του και ευκατάστατο Άνδρα.

Ο Παπαδιαμάντης δεν χρησιμοποιεί δραματουργικά μοντέλα και τεχνικές. Κάθε του φράση είναι πηγαία κατάθεση ψυχής, ασπαίρουσα και συναρπαστική που την απολαμβάνουμε κάθε στιγμή σαν εξαίσια μουσική όπερα, η οποία αποκαλύπτει με απλότητα την Αλήθεια*. Αυτήν που βρίσκει όλους τους ανθρώπους να ομονοούν σιωπηρά για το τι είναι το σωστό ή το λάθος, το ηθικό ή το ανήθικο.

Αυτή την αυθεντική, σπάνια ποιητική τέχνη του προσπαθεί να αποδώσει η παράσταση με έντεχνο τρόπο απαγγελίας, για να αναδείξει με ακρίβεια το πνεύμα του, που μας διδάσκει αθόρυβα ότι κανένας έρωτας δεν μπορεί να ευτυχήσει, εάν δεν υπάρχει σεβασμός προς τον εαυτό μας και προς τον άλλο, αφού η πραγματική απόλαυση ως αγαθό δεν εξαρτάται από την ικανοποίηση ενός πόθου, αλλά από την ψυχική και την ηθική μας πληρότητα. Δ.Α.

*Η ξαδέλφη του Μαχούλα περιγράφεται από τον Παπαδιαμάντη στο δραματικά σημαίνον διήγημά του με τον τίτλο «Φαρμακολύτρια», όταν την συναντά μετά από 20 χρόνια χωρίς ακόμη να έχει ο ίδιος λυτρωθεί από το ίνδαλμά του, ενώ εκείνη, εντελώς ανυποψίαστη, κάνει τάμα στον ναό για να λυτρωθεί ο γιός της από τα μάγια του έρωτά του.

* «Όπου και να σας βρίσκει το κακό αδελφοί κι όπου θολώνει ο νους σας, μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.» Οδυσσέας Ελύτης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία / Διδασκαλία Ερμηνείας
/Σκηνική Όψη / Σκηνοθεσία, Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης
Μουσική: Claude Debussy, "Lamer" Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου
Graphic Design: Γιάννης Σταματόπουλος & Tasos Grønn

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ

Το ανέβασμα από τον Δήμο Αβδελιώδη των διηγημάτων του Παπαδιαμάντη 'Όνειρο στο κύμα -Έρως ήρως με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη ,είναι μια καταβύθιση σε έναν κόσμο σχεδόν μυστηριακό και αισθητηριακό.

Νίκος Βατόπουλος, 6 Δεκεμβρίου 2024 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

"Μιάμιση ώρα καθηλωμένοι οι θεατές, ή μάλλον, μαγεμένοι από τον θεσπέσιο λόγο του Παπαδιαμάντη, στην παράσταση που επεξεργάστηκε ο Δήμος Αβδελιώδης, που γνωρίζει όσο κανένας να δίνει ζωή στα κείμενα των μεγάλων συγγραφέων.. Ρεσιτάλ ηθοποιίας, από τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη, που δεν είχα ξαναδεί στη σκηνή, αλλά με έκανε να θαυμάσω την υποκριτική του τέχνη. Μην χάσετε αυτή την παράσταση!"

Μηνάς Βιντιάδης, 26 Νοεμβρίου 2024, ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

"Ο Δήμος Αβδελιώδης, με τη μοναδική του ικανότητα να συνθέτει την ποίηση του λόγου και τη θεατρική πράξη,

καταφέρνει να αναδείξει το βάθος και την ουσία της ελληνικής λογοτεχνικής παράδοσης ζωντανεύοντας τις έννοιες της αθωότητας, του έρωτα και της ανθρώπινης ψυχικής μετουσίωσης. Η ερμηνεία του Θεμιστοκλή Καρποδίνη είναι αποκαλυπτική. Ο λόγος του Παπαδιαμάντη αναβιώνει με τέτοια δύναμη ,ώστε γίνεται μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος, αναδεικνύοντας τις κοινές μας ρίζες."

Ιωάννης Λάζιος, 3 Δεκεμβρίου 2024, theatromania.gr

Τα δύο διηγήματα διασκευάζονται δραματουργικά από τον Αβδελιώδη, σε μια παράσταση που με την υποκριτική ικανότητα και σεμνή ιδιοσυγκρασία του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, συντελούν στη δημιουργία μιας μυσταγωγίας. Η γλώσσα του Παπαδιαμάντη ακούγεται ατόφια και βρίσκει το δρόμο της για να συγκινήσει και το νέο ηλικιακά κοινό. Εξάλλου ο Παπαδιαμάντης δεν λείπει από τα βιβλία του Γυμνασίου και του Λυκείου, και εδώ δίνεται η ευκαιρία στους εφήβους να νιώσουν τον κόσμο του Παπαδιαμάντη και όχι απλώς να τον προσπεράσουν σαν ακόμα μια σχολική υποχρέωση. Η παράσταση, «εκπαιδεύει» τις νεότερες ηλικίες στο λόγο και στην προσήλωση που χρειάζεται να αναπτύξει ο θεατής, ώστε να έχει ώριμη σχέση με το θέατρο.

Ελευθερία Ράπτου, 5 Δεκεμβρίου 2024, 018.bookpress.gr

"Στον φιλόξενο, χώρο του Θεάτρου Αθηνών είχαμε, για μία ακόμη φορά, την τύχη να απολαύσουμε τη δουλειά του Δήμου Αβδελιώδη. Τούτη τη φορά ο τολμηρός και αεικίνητος, καλλιτεχνικά, σκηνοθέτης παρουσίασε με τον δικό του μοναδικό τρόπο δύο διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Κατά τις οδηγίες του σκηνοθέτη, ο εξαιρετικός Καρποδίνης ξεσπά σε «κινητικό παραλήρημα» κατά το τέλος της εκάστοτε αφήγησης.

Αφροδίτη-Νικολέτα Σφαιροπούλου Δεκέμβριος, 09.12.2024, Θεατρο.gr

"Η θεατρική μεταφορά του Παπαδιαμάντη από τον Δήμο Αβδελιώδη αποτελεί ένα καθηλωτικό εγχείρημα, που επιτρέπει στο κείμενο και τον ηθοποιό να κυριαρχήσουν στη σκηνή. Ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης με την ερμηνευτική του δεινότητα αποδίδει την πολυπλοκότητα του Παπαδιαμαντικού σύμπαντος, καθιστώντας την παράσταση μια μοναδική εμπειρία που συγκινεί και αφυπνίζει."

Κορίνα Πασπαρά, 27.11.2024, open mind, Είδαμε και προτείνουμε: ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ - ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ

"Δεν είναι μια συνηθισμένη σκηνοθετημένη ανάγνωση, συνοδευόμενη από μηχανική αποστήθιση. Κάθε άλλο!

Είναι ξεκάθαρα μια θεατρική παράσταση βασισμένη σε βαθιά μελέτη του κλασικού κειμένου. Σπουδαίο υποκριτικό κατόρθωμα για τον Καρποδίνη η απόδοση της συμβολικής ποιητικής του Παπαδιαμάντη δημιούργησε έντονη συγκίνηση. Καθόλου τυχαία η διπλή υποψηφιότητα (Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου & Ερμηνείας Ηθοποιού) στα Βραβεία «Κάρολος Κουν» 2022 (θεατρική περίοδος 2020-21), για Αβδελιώδη και Καρποδίνη, αντίστοιχα."

Βικτώρια Πέππα, 1.12.24, all4fun.gr

«Ο Αβδελιώδης ξέρει καλά και επιλέγει τα κλασικά μας κείμενα, για να αναδείξει την ομορφιά τους και να καθοδηγήσει τον ηθοποιό του, έτσι ώστε να μας κάνει να μπούμε στην αίσθηση ότι ζούμε κι εμείς το γεγονός που έγινε. Για την παράσταση έχουν γράψει πολλοί, την έχουν δει πολλοί περισσότεροι, θα πρέπει όμως να την δουν όλοι ανεξαιρέτως, για να πουν πως αυτή η παράσταση είναι ένα ακόμα μεγάλο αγκωνάρι που πρόσθεσε στο οικοδόμημα της υποκριτικής του ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης, με πρωτομάστορα στην αναστύλωση ενός oράματος τον Δήμο Αβδελιώδη. Τα συγχαρητήρια είναι απλώς μια λέξη...»

Ανθούλα Δανιήλ, Δρ. Φιλολογίας, Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

«Ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης, δια χειρός Δήμου Αβδελιώδη, πηγαίνει πέρα από την ερμηνεία και την υπόκριση, ποιώντας με γυμνό λόγο μουσική με γαιώδη χρώματα, σώμα και ψυχή, που "κατέρχεται" από τον ενσαρκωθέντα Λόγο των Ευαγγελίων ("Και ο λόγος σαρξ εγένετο", Κατά Ιωάννη Α' 14), για να αποτελέσει την πρωτογενή ύλη της ομοούσιας παράστασης. Μια πλαστουργία κατά κυριολεξία, και ένα παράδειγμα ένσαρκης ενικότητας με την πρωτοκαθεδρία του λόγου που πλάθει εικόνες, ανοίγοντας τη "μέσα" όραση του θεατή.»

Λέανδρος Πολενάκης, Κριτικός Θεάτρου, Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου, Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

«Ο Δήμος Αβδελιώδης, ιδανικός ερμηνευτής του Παπαδιαμαντικού λόγου, επιτυγχάνει το ανέφικτο: με τιτάνια δύναμη γυρίζει τον τροχό του κόσμου ανάποδα, από την εξευτελισμένη εικόνα στον πανάκριβο, μονάκριβο, απογειωτικό ήχο, τον αθώο. Απόλαυσα εννεός τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη στο επεξεργασμένο εξελικτικό crescendo του, ανάμεσα σε δύο παράλληλες πτυχές κυματοειδούς χωροχρόνου: "όνειρο στο κύμα" και "έρως ήρως".»

Κωνσταντίνος Μπούρας, Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΧΩΡΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 8
Αθήνα 105 64
(χάρτης)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 13 Ιανουαρίου 2025
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00

ΠΡΩΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πρωινές παραστάσεις στο τηλ. 6948050808

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
20:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
90 λεπτά

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Α Ζώνη: 20€
Β Ζώνη: Κανονικό 18€ | Μειωμένο 15€ *
Γ Ζώνη: Κανονικό 15€ | Μειωμένο 12€ *

* (φοιτητικό, 65+, ανέργων, ΑμεΑ)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
τηλεφωνικά: 2107234567
online: www.ticketservices.gr
- εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 5% επί της τιμής του εισιτηρίου

E-TICKET
Τα εισιτήρια που αγοράζονται ηλεκτρονικά λαμβάνονται σε μορφή PDF και εκτυπώνονται ή αποθηκεύονται σε κινητό τηλέφωνο

ΟΡΟΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
κάντε κλικ εδώ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ Ι. ΑΒΔΕΛΙΩΔΗΣ
ΑΦΜ: 019616328
ΔΟΥ: Δ' ΑΘΗΝΩΝ
ΕΔΡΑ: ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 152, ΑΘΗΝΑ 11472

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ - ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
  • Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, 20:00 ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ, ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
    του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
    ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
  • Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025, 20:00 ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ, ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
    του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
    ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
  • Δευτέρα 03 Φεβρουαρίου 2025, 20:00 ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ, ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
    του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
    ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
  • Τρίτη 04 Φεβρουαρίου 2025, 20:00 ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ, ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
    του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
    ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Μας επιτρέπετε να αποθηκεύουμε στον φυλλομετρητή σας τα λεγόμενα cookies; Με αυτόν τον τρόπο θα καταγράφονται από εμάς και τρίτες συνεργαζόμενες εταιρείες (Google, Facebook κτλ) στοιχεία επισκεψιμότητας για στατιστικούς αλλά και διαφημιστικούς λόγους. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την χρήση cookies από την ιστοσελίδα μας εδώ.
Ναι, επιτρέπω Όχι, δεν επιτρέπω
Πληροφορίες σχετικά με τις καιρικές συνθήκες
κάντε κλικ εδώ