ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ | |||
| |||
| |||
Mουσική: Sergei Prokofiev Xορογραφία: Leonid Lavrovsky Το Classical Russian Ballet of Moscow παρουσιάζει το αριστούργημα του κλασικού μπαλέτου Ρωμαίος & Ιουλιέτα.
Μία υπερπαραγωγή, που συμμετέχουν 40 από τους καλύτερους χορευτές του
με υπέροχα κοστούμια και καταπληκτικά σκηνικά, θα έχουν την ευκαιρία να
απολαύσουν οι λάτρεις του κλασικού μπαλέτου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του συγκροτήματος Hasan Usmanov αναφέρει σχετικά για την παράσταση: «Το μπαλέτο
είναι μια τέχνη του χορού, που μπορεί να κατακτήσει τις καρδιές και να
διεισδύσει στην ανθρώπινη ψυχή φέρνοντας την χαρά, τον ενθουσιασμό, την
ευτυχία, τη λύπη και τα δάκρυα. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα είναι μια
ιστορία ποτισμένη με μεγάλα πάθη – από τον πολύ μεγάλο έρωτα μέχρι το
πολύ βαθύ μίσος – και είναι η ομορφότερη ερωτική ιστορία του κόσμου.. Χρειαζότανη μαγική παρτιτούρα του Σεργκέι Προκόφιεφ για να αναδείξει το κατ’ εξοχήν μπαλετικό θέμα και η εκπληκτική χορογραφία του Λεονίντ Λαβρόφσκι για να μείνει η συγκεκριμένη εκδοχή αθάνατη.» Με
φόντο την αναγεννησιακή Βερόνα της Ιταλίας αυτό το ωραίο παραμύθι των
δύο γνωστών οικογενειών, των Μοντέγων και των Καπουλέτων και των άτυχων
παιδιών τους, που ζούσαν στον ίδιο χώρο αλλά σε μόνιμη εμπόλεμη
κατάσταση και με προαιώνιο μεταξύ τους μίσος πέρασε στα χρονικά της
αγγλικής φιλολογίας χάρη στη θρυλική τραγωδία που έγραψε ο Σαίξπηρ
το1591. Το 1934, κατόπιν παραγγελίας των Κίροφ του
Λένινγκραντ, άρχισε ο Σεργκέι Προκόφιεφνα συνθέτει ένα έργο για την
πρώτη μπαλετική έκδοση του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, που έκτοτε έμελε
να αποτελέσει ένα νέο πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό χορογράφων και
ερμηνευτών. Τελικά το έργο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά
στο Μπρνο της Τσεχοσλοβακίας το 1938 σε χορογραφία Ίβο Πσότα. Όμως η
μεγάλη στιγμή του μπαλέτου ήταν στο Λένινγκραντ, στο θέατρο Κίροφ το
1940 σε χορογραφία Λεονίντ Λαβρόφσκι και ερμηνευτές τη Γκαλίνα Ουλάνοβα
και τον Κονσταντίν Σεργκέγιεφ. Αυτή είναι η εκδοχή που αναβίωσε στο
Μπολσόι της Μόσχας, το 1946, κινηματογραφήθηκε το 1954 και
μαγνητοσκοπήθηκε το 1976. Από τότε πολλοί χορογράφοι σε
διάφορα συγκροτήματα παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή – διασκευή γιατί
όπως παρατηρεί εύστοχα ο Τεράρ Μανονί πρόκειται «όχι μόνο για ένα
μπαλέτο του αιώνα μας, αλλά για ένα μπαλέτο ανοιχτό στο μέλλον». Οι
σημαντικότεροι χορογράφοι έχουν καταθέσει τη δική τους «άποψη»
εστιάζοντας σε διαφορετικά σημεία ο καθένας. ΄Ετσι ο Κ. Μακμίλλαν θέλησε
να το παρουσιάσει ως ένα μεγαλοπρεπές σαιξπηρικό δράμα. Ο Τ. Νοϋμάγερ
έδωσε έμφαση στην ψυχολογία των χαρακτήρων, η Α. Πρεζολκάζ ανέδειξε την
ταξική – κοινωνική διάσταση της ιστορίας, ο Ζ. Κ. Μαγιό υπέγραψε μια
κινηματογραφική εκδοχή και ο Γ. Γκριγκορόβιτς συγκέντρωσε το ενδιαφέρον
στο συναίσθημα των πρωταγωνιστών – χαρακτήρων αφαιρώντας πολλές
λεπτομέρειες από τη δράση. Τέλος, είναι ο μεγάλος χορογράφος
Λεονίντ Λαβρόφσκι, που προσφέροντας τη δική του χορογραφική άποψη
εστίασε τα πάντα γύρω από τα κεντρικά θέματα της αγάπης και του μίσους
και άφησε ένα μπαλέτο διεθνή κληρονομιά.Αυτή την περίφημη χορογραφία του
θα απολαύσει και το ελληνικό κοινό. Το Μπαλέτο στα χρόνια
λειτουργίας του έχει αναγνωρισθεί για τον τέλειο επαγγελματισμό του
κατέχοντας μία από τις καλύτερες θέσεις ανάμεσα στα κλασικά μπαλέτα της
Ρωσίας και χαρακτηρίζεται για την ενέργεια, την ευγλωττία, την ένταση,
την άψογη τεχνική, την υψηλή αισθητική, το πάθος και το υπέροχο στιλ των
χορευτών του. Διαθέτει στο δυναμικό του πολλούς γνωστούς χορευτές αλλά
και νέους απόφοιτους της Bolshoi Ballet Academy, της Vaganova Academy και άλλων φημισμένων σχολών χορού της Ρωσίας. Όλα
τα μέλη του συγκροτήματος διαθέτουν λαμπρή τεχνική, εξαιρετική
εκτελεστική ικανότητα στα αέρινα άλματά τους, άριστο συντονισμό, και
γρήγορες πιρουέτες βγάζοντας πολύ συναίσθημα και λυρικότητα πάνω στη
σκηνή. Η συνεχής προσπάθεια του καλλιτεχνικού διευθυντή είναι να μεταδίδει την φιλοσοφία του «Ρωσικού μπαλέτου» – που αποτελεί την εγγύηση για υψηλού επαγγελματικού επιπέδου παραστάσεις –
στο Μπαλέτο και να το στελεχώνει με τους πιο καλούς χορευτές απόφοιτους
των κορυφαίων σχολών μπαλέτου της Ρωσίας και του εξωτερικού. | |||