Σε συνεργασία
Το καθιερωμένο Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, αφιερωμένο στον «βασιλιά των οργάνων», ανανεώνει το ετήσιο ραντεβού με το αθηναϊκό κοινό για πρώτη φορά εκτός του ΚΠΙΣΝ, στην ιστορική αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, από τις 23 έως και τις 27 Οκτωβρίου 2022, πάντοτε σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης και σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Χαράλαμπου Αγγελόπουλου.
Πέντε αναγνωρισμένοι Έλληνες πιανίστες με διεθνή σταδιοδρομία, οι Δημήτρης Βασιλάκης (23/10), Λορέντα Ράμου (24/10), Κάρολος Ζουγανέλης (25/10), Πρόδρομος Συμεωνίδης (26/10) και Χρίστος Παπαγεωργίου (27/10), ερμηνεύουν κάποια από τα σημαντικότερα πιανιστικά έργα του 20ού και του 21ου αιώνα, καλύπτοντας ένα ευρύτατο φάσμα μουσικών τάσεων και συνθετικών δημιουργιών. Έργα, μεταξύ άλλων, των Κλωντ Ντεμπυσσύ, Μωρίς Ραβέλ, Σεργκέι Ραχμάνινοφ, Σεργκέι Προκόφιεφ, Ισαάκ Αλβένιθ, 'Aρνολντ Σαίνμπεργκ, Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Ολιβιέ Μεσσιάν, Ιάννη Ξενάκη αλλά και πιανιστικές συνθέσεις των ημερών μας συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα.
Οι παράλληλες δράσεις του Φεστιβάλ περιλαμβάνουν δύο απογευματινές συναυλίες των ανερχόμενων σολίστ Ναταλίας Γιαννάκη (23/10) και Μαργαρίτας Κολάση (26/10) και masterclass πιάνου των συμμετεχόντων καλλιτεχνών.
Δημήτρης Βασιλάκης
Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022 / Ώρα έναρξης: 20.30
Έργα Αλβένιθ, Γκουασταβίνο, Γκρανάδος, Μέτνερ, Μπέριο, Ντεμπυσσύ, Πουλένκ, Ραβέλ, Σαρρίνο, Φωρέ
Εάν κάποιοι έχουν σχηματίσει την εντύπωση πως η μουσική του 20ού αιώνα είναι «δύσκολη», «στρυφνή» και «εγκεφαλική», τότε το ρεσιτάλ του Δημήτρη Βασιλάκη μπορεί να προσφέρει το πιο αφοπλιστικό αντεπιχείρημα! Η χάρη, η αισθαντική αρμονία και η μελωδικότητα δεν έπαψαν ποτέ να συντροφεύουν τη μουσική δημιουργία - από τις απαρχές της ως σήμερα. Ο Δημήτρης Βασιλάκης, πιανίστας εδώ και τριάντα χρόνια το διάσημου Ensemble Intercontemporain, έχοντας στο ενεργητικό του πληθώρα πρώτων εκτελέσεων και συνεργασιών με μερικούς από τους μεγαλύτερους μουσουργούς των καιρών μας, επιλέγει να φωτίσει αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα πλευρά του ρεπερτορίου.