Το αφιέρωμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στον λόρδο Μπάιρον ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του νέου μουσικοθεατρικού έργου Ο αέρας της Ελλάδας του πολυβραβευμένου Ελληνοαμερικανού συνθέτη Γιώργου Τσοντάκη, τον οποίο το περιοδικό Gramophone αποκάλεσε πρόσφατα «γίγαντα της αμερικανικής μουσικής σκηνής». Το έργο, ένα πολυσχιδές ποιητικό πορτραίτο του αστέρα της ποίησης του 19ου αιώνα και ήρωα της ελληνικής Εθνεγερσίας, έρχεται σε πρώτη παρουσίαση στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 17 και 18 Δεκεμβρίου 2021, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Γνωστός για τη ρητορική και επικοινωνιακή δύναμη της μουσικής του, ο Γιώργος Τσοντάκης επιχειρεί να θέσει επί σκηνής τις τελευταίες ημέρες του λόρδου Μπάιρον στην Ελλάδα. Τοποθετεί τη «σκηνή» του έργου του στη νεκρική κλίνη του Μπάιρον και επιχειρεί να αποδώσει την υποκειμενικότητα του ετοιμοθάνατου ποιητή διαμέσου μιας μουσικοκειμενικής σύνθεσης αυθεντικών ιστορικών τεκμηρίων και αποσπασμάτων από το ποιητικό του έργο.
Ο διττός ρόλος του Μπάιρον (που αποδίδεται από ηθοποιό και τενόρο) συνοδεύεται από εξαμελές φωνητικό σύνολο που συνδυάζει τις λειτουργίες του μαδριγαλικού και τραγικού χορού, αντιπαραθέτοντας την ανάμνηση της περιπαθούς και αριστοκρατικής νεότητας του ποιητή στις χαώδεις πολεμικές συνθήκες που συνάντησε στην επαναστατημένη Ελλάδα και υπογραμμίζοντας, έτσι, την υπερβατική διάσταση της καταληκτικής, υπέρτατα ρομαντικής του αυτοθυσίας στον βωμό του ιδεώδους.
Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για τη δημιουργία του επετειακού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Το μουσικοθεατρικό έργο Ο αέρας της Ελλάδας, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, δεν φιλοδοξεί τίποτε λιγότερο από την ανασύνθεση της ελληνικής περιπέτειας του ποιητή. O λόρδος Μπάιρον καταφθάνει στο Μεσολόγγι τον Ιανουάριο του 1824 για να πεθάνει τρεις μήνες αργότερα σε ηλικία 36 ετών, μετά από μια έντονη περίοδο γενναίας αλλά και συγκεχυμένης εμπλοκής με την ελληνική Εθνεγερσία, διαπραγμάτευσης της επέλασης της μέσης ηλικίας και της συνείδησης του επερχόμενου τέλους, οραματικής επιθυμίας για ηρωική δράση αλλά και παράφορου, ανεκπλήρωτου πάθους για τον δεκαπεντάχρονο Πατρινό πολεμιστή Λουκά Χαλανδριτσάνο.
O Γιώργος Τσοντάκης, ο οποίος συνυπογράφει και την κειμενική σύνθεση του έργου με τη δραματολόγο Έλσα Ανδριανού, απεικονίζει στο Ο αέρας της Ελλάδας την αμεσότητα όσων μπορεί να αισθανόταν ο λόρδος και πιθανόν να απασχολούσαν το μυαλό του εκείνες τις τελευταίες εβδομάδες και μέρες, πέρα, βέβαια, από τη χαμένη μάχη του με τη μοιραία ασθένεια. Στο έργο, υπάρχουν δύο ενσαρκώσεις του Μπάιρον: ο σύγχρονος Μπάιρον, που μαραζώνει στο Μεσολόγγι από μια εντελώς απροσδιόριστη πάθηση και αποδίδεται από ηθοποιό, και ο ποιητής Μπάιρον, που αντιπροσωπεύεται από τη μελωδική απαγγελία ενός σόλο τενόρου.
Σχετικά με τις μουσικές δυνάμεις, από φωνητικής πλευράς, ο συνθέτης επιχείρησε να συγχωνεύσει την Ανατολή με τη Δύση, την αγγλική ποίηση με την αρχαιοελληνική ποιητική παράδοση της χορικότητας. «Με αυτόν τον στόχο και για λόγους οικονομίας, αποφάσισα να επιφορτίσω ένα σεξτέτο τραγουδιστών με διττή λειτουργία: να μεταμορφώνονται εναλλάξ σε αγγλικό μαδριγαλικό σύνολο και ένα είδος αρχαιοελληνικού τραγικού χορού· το πρώτο, προφανώς, για να τραγουδούν τη ρομαντική αγγλική ποίηση του Μπάιρον και, το δεύτερο, για να αρθρώνουν τις πιο πρωτογενείς δηλώσεις των Ελλήνων και τα σχόλιά τους για τον μεγάλο λόρδο», σημειώνει ο Γιώργος Τσοντάκης.
Το σύνολο των εννέα μουσικών του έργου περιλαμβάνει κρουστά, άρπα και σαντούρι, επιτρέποντας στη μουσική να ελίσσεται ελεύθερα ανάμεσα στον ανατολικό και τον δυτικό ήχο, παρόμοια με την εναλλαγή μαδριγαλιστών και χορού. «Ο συνδυασμός προσφέρει άφθονες δυνατότητες τόσο για λυρική έκφραση όσο και για ισχύ συνταρακτικής σωματικότητας. Ενίοτε, οι μουσικοί μετατρέπονται σε μέλη ενός πλήθους ή σχολιάζουν αλλοπρόσαλλα, δημιουργώντας έτσι ένα ευρύτερο ηχητικό και θεατρικό φάσμα. Ανάλογα, οι έξι μαδριγαλιστές καλούνται να παίξουν, να μιλήσουν και να διαπληκτιστούν όπως θα έκαναν σε μια αρχαιοελληνική τραγωδία - και σίγουρα η μοίρα του Τζωρτζ Μπάιρον ανταποκρίνεται στα κριτήρια μιας αρχαιοελληνικής τραγωδίας. Θα μπορούσε κανείς ακόμη και να εικάσει πως ο 'Aγγλος ποιητής θα απολάμβανε ένα τέλος τόσο προσωπικό, τόσο ταιριαστά ποιητικό και κλασικό», συνεχίζει ο Γιώργος Τσοντάκης.
Το εννεαμελές μουσικό σύνολο διευθύνουν οι Γιώργος Τσοντάκης (17/12) και Νίκος Λαάρης (18/12). Τον διττό ρόλο του Λόρδου Μπάιρον ερμηνεύουν ο ηθοποιός Ρόμπιν Μπηρ και ο τενόρος Χρήστος Κεχρής. Το φωνητικό σύνολο αποτελείται από τους αναγνωρισμένους μονωδούς της ΕΛΣ Χριστίνα Ασημακοπούλου, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Νικόλα Μαραζιώτη, Διονύση Μελογιαννίδη και Βαγγέλη Μανιάτη.
To έργο Ο αέρας της Ελλάδας θα ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη για μια μοναδική παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021, στις 21.00, με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Σεμινάριο
Εργαστήριο για νέους συνθέτες με τον Γιώργο Τσοντάκη
20, 21, 22 Δεκεμβρίου 2021 / Ώρα έναρξης: 13.00
Διάρκεια περ. 240 λεπτά ανά ημέρα
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχο
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης
Συμμετέχουν οι συνθέτες Λίνα Ζάχαρη, Μαρία Παπαδοπούλου, Ερρίκος Σιδηρόπουλος Βελίδης, Αλεξάνδρα Τσουκαλά, Κώστας Χαλιάσας, Στάθης Χωματσάς
Διαδικτυακή συμμετοχή Λώρεν Βαντερβέλντεν, Τονγκ Τσέουκ Γιαν
Συμμετέχει πενταμελές μουσικό σύνολο
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου μουσικοθεατρικού του έργου Ο αέρας της Ελλάδας από την Εναλλακτική Σκηνή, ο βραβευμένος συνθέτης Γιώργος Τσοντάκης θα φιλοξενήσει τριήμερο εργαστήριο μουσικής σύνθεσης, απευθυνόμενο σε δημιουργούς έως 35 ετών.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποστείλουν το ακόλουθο υλικό στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
document.getElementById('cloakdd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addydd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615 = 'alternativestage' + '@';
addydd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615 = addydd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615 + 'nationalopera' + '.' + 'gr';
var addy_textdd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615 = 'alternativestage' + '@' + 'nationalopera' + '.' + 'gr';document.getElementById('cloakdd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615').innerHTML += ''+addy_textdd0433f3a0fd08bf8c54be17299d3615+'<\/a>';
ως τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου:
- Δύο (2) αντιπροσωπευτικά τους έργα σε αρχείο τύπου pdf. Οι παρτιτούρες μπορεί να συνοδεύονται και από αρχεία ήχου (αποδεκτές και ηχογραφήσεις αρχείων τύπου midi)
- Ένα (1) ή δύο (2) έργα ή αποσπάσματα έργων προς ανάγνωση από μουσικό σύνολο κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Τα προς ανάγνωση έργα πρέπει να είναι γραμμένα για έναν (1) έως πέντε (5) μουσικούς από το ακόλουθο σύνολο: φλάουτο, κλαρινέτο, κόρνο, τρομπέτα, κρουστά, άρπα, πιάνο, βιολί, βιολοντσέλο. Η συνολική διάρκεια των έργων προς ανάγνωση δεν πρέπει να ξεπερνά τα έξι (6) λεπτά. Εννοείται πως τα «αντιπροσωπευτικά» και τα «προς ανάγνωση» έργα μπορεί να ταυτίζονται.
- Βιογραφικό τους σημείωμα και αποδεικτικό ημερομηνίας γέννησης (λ.χ. φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας).
Οι συνθέτες τα έργα των οποίων θα επιλεγούν θα ενημερωθούν από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ως τα τέλη Νοεμβρίου.
Για περαιτέρω διευκρινίσεις, παρακαλούμε στείλτε τις ερωτήσεις σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
document.getElementById('cloak528617c7ed38e61ff61c8e7340086111').innerHTML = '';
var prefix = 'ma' + 'il' + 'to';
var path = 'hr' + 'ef' + '=';
var addy528617c7ed38e61ff61c8e7340086111 = 'alternativestage' + '@';
addy528617c7ed38e61ff61c8e7340086111 = addy528617c7ed38e61ff61c8e7340086111 + 'nationalopera' + '.' + 'gr';
var addy_text528617c7ed38e61ff61c8e7340086111 = 'alternativestage' + '@' + 'nationalopera' + '.' + 'gr';document.getElementById('cloak528617c7ed38e61ff61c8e7340086111').innerHTML += ''+addy_text528617c7ed38e61ff61c8e7340086111+'<\/a>';
.
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου
Κεφαλονιά, Δεκέμβριος 1823. Ο λόρδος Μπάιρον απολαμβάνει το γαλήνιο τοπίο του ελληνικού νησιού γράφοντας στο ημερολόγιό του. Έχει έρθει να υποστηρίξει την Ελληνική Επανάσταση, ωστόσο οι σκέψεις του στρέφονται προς την αγαπημένη του ετεροθαλή αδελφή Αυγούστα και την κόρη του 'Aντα, καμιά από τις οποίες δεν έχει δει αφότου εγκατέλειψε την Αγγλία πριν επτά χρόνια. Σύντομα, βρίσκουμε τον Μπάιρον στο κρεβάτι της αρρώστιας στο Μεσολόγγι, τον Απρίλιο του 1824, με συντροφιά τον Ιταλό υπηρέτη του Τίτα. Στο πλευρό του επίσης βρίσκεται ο δεκαπεντάχρονος Έλληνας ακόλουθός του Λουκάς, τον οποίο ο Μπάιρον έχει ερωτευτεί απελπισμένα. Ο ποιητής είναι αγανακτισμένος με τη διχόνοια στις τάξεις των επαναστατών, που καταβάλλει την Εθνεγερσία. Ονειρεύεται να ενοποιήσει τις ελληνικές φατρίες, όσο κι αν οι εκπρόσωποί τους φαίνεται να έλκονται κυρίως από τα χρήματά του. Παρά την απογοήτευσή του και ένα ισχυρό επιληπτικό επεισόδιο που τον εξασθενεί, η απόφαση του Μπάιρον να βοηθήσει τον ελληνικό Αγώνα παραμένει ακλόνητη. Εμπνευσμένος από τον ανεκπλήρωτό του έρωτα για τον Λουκά, διηγείται στο αγόρι την ιστορία της Τερέζας, της «κόρης των Αθηνών» που ερωτεύτηκε στη διάρκεια του πρώτου ταξιδιού του στην Ελλάδα πριν από χρόνια. Ο ποιητής, εξαντλημένος από την αρρώστια και τη συναισθηματική διέγερση, αποκοιμιέται και στη διάρκεια του ανήσυχου ύπνου του ονειρεύεται προκαταβολικά τη «μεταθανάτια ζωή» και περιπλάνηση της σορού του, που γίνεται αντικείμενο διαμαχών. Θα του αρνηθούν την ταφή στο Αββαείο του Ουέστμινστερ εξαιτίας της «αμφίβολης ηθικής» του. Εντέλει θα ταφεί στον οικογενειακό τάφο των Μπάιρον, κοντά στο Αββαείο του Νιούστεντ, όπου ο Ελευθέριος Βενιζέλος θα απαγγείλει πανηγυρικό λόγο για τον ποιητή το 1931. Ο Μπάιρον ξυπνά από το όνειρο και απαγγέλλει ανακουφισμένος ένα από τα παλιά του ποιήματα. Οι αφαιμάξεις επιβαρύνουν την υγεία του. Παραληρεί, απειλεί να αυτοκτονήσει και οραματίζεται μια ακόμη μεταθανάτια τιμητική σκηνή βασισμένη στην «Ωδή στη Βρετανική Μούσα» του Ανδρέα Κάλβου, καθώς και έναν πολεμικό χορό των Σουλιωτών. Μέσα στον πυρετό του, σχεδόν μπερδεύει τον νεαρό Λουκά με την αδελφή του Αυγούστα. Βυθισμένος σε τρυφερές σκέψεις, ο ποιητής πεθαίνει. Οι Έλληνες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους στον μεγάλο άνδρα.
BΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ
Γιώργος Τσοντάκης Μουσική, κείμενο, μουσική διεύθυνση
Ο Γιώργος Τσοντάκης, τον οποίο το περιοδικό Gramophone αποκάλεσε πρόσφατα «γίγαντα της αμερικανικής μουσικής σκηνής», έχει τιμηθεί με δύο από τα σημαντικότερα βραβεία κλασικής μουσικής, το διεθνές βραβείο Grawemeyer και το Charles Ives Living Award από την Αμερικανική Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών. Σπούδασε με τον Ρότζερ Σέσσιονς στη Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης και με τον Φράνκο Ντονατόνι στη Ρώμη. Γεννήθηκε στην Αστόρια της Νέας Υόρκης, με κρητική καταγωγή. Είναι αναγνωρισμένη προσωπικότητα στην Ελλάδα, με εκτελέσεις έργων του ανά τον κόσμο ετησίως. Έργα του έχουν ηχογραφηθεί από τις δισκογραφικές εταιρείες Hyperion, Koch, Innova και Naxos. Ανάμεσά τους δεκαπέντε ορχηστρικά έργα, πάνω από πέντε ώρες ορχηστρικής μουσικής, για τα οποία υπήρξε δύο φορές υποψήφιος για το βραβείο Grammy. Ως φιλοξενούμενος συνθέτης, συνεργάστηκε για σαράντα χρόνια με το Φεστιβάλ Μουσικής του 'Aσπεν (ΗΠΑ), όπου διηύθυνε το Σύνολο Σύγχρονης Μουσικής του 'Aσπεν, με την ορχήστρα Philomusica της Οξφόρδης (Αγγλία), τη Συμφωνική του Ώλμπανυ (Νέα Υόρκη) και τον Σύλλογο Μουσικής Δωματίου του Λίνκολν Σέντερ. Είναι διακεκριμένος φιλοξενούμενος συνθέτης στο Ωδείο Μουσικής του Κολεγίου Μπαρντ.
Έλσα Ανδριανού Κείμενο, δραματουργική συνεργασία
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1997, διδάσκει δραματολογία και ιστορία θεάτρου σε δραματικές σχολές. Διετέλεσε αναπληρώτρια διευθύντρια (2015-2016) και διευθύντρια σπουδών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2016-2019). Έχει εργαστεί ως θεατρολόγος και κριτικός θεάτρου (Ακρόπολη, Η λέξη), έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας ή επιμελήτρια σε διάφορες εκδόσεις, ενώ ως δραματουργός, διασκευάστρια και μεταφράστρια έχει συνεργαστεί με διάφορους οργανισμούς (Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Θέατρο Τέχνης, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRA κ.ά.) και σημαντικούς σκηνοθέτες (Θοδωρής Αμπαζής, Στάθης Λιβαθινός, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Τσέζαρις Γκραουζίνις, 'Aρης Τρουπάκης κ.ά.). Ενδεικτικές παραστάσεις: Οι έμποροι των εθνών, Ερωτόκριτος, Ιλιάδα, Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας, Δαιμονισμένοι, Ακυβέρνητες πολιτείες - Νυχτερίδα, Ο πύργος, Τρωάδες, Ο γάμος του Φίγκαρο, Οι δούλες, Συμφορά από το πολύ μυαλό, Ο άνθρωπος που γελά, Ήρα κ.ά.).
Νίκος Λαάρης Μουσική διεύθυνση
Έχει χαρακτηριστεί από τον Στήβεν Πεττίτ της εφημερίδας The Times ως «ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης, που δεν μπορεί να παραγάγει ούτε έναν άσχημο ήχο». Σπούδασε πιάνο στο Βασιλικό Κολέγιο Μουσικής του Λονδίνου και διεύθυνση ορχήστρας στο Κονσερβατόριο του 'Aμστερνταμ. Είναι διδάκτορας της Σχολής Μουσικής του Μανχάταν της Νέας Υόρκης, όπου υπήρξε καθηγητής. Έχει εμφανιστεί στην Ευρώπη (Σάουθ Μπανκ Σέντερ, Λονδίνο), στις ΗΠΑ (Κάρνεγκι Χολ, Νέα Υόρκη) και στην Ελλάδα (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών). Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Για τη σύμπραξή του με το Ballet Theater του Μονάχου στις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ, το περιοδικό Dance Europe τον αποκάλεσε «το αστέρι της βραδιάς». Έχει διευθύνει την Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε έργα όπως Στη σωφρονιστική αποικία (Φίλιπ Γκλας), West Side Story (Λέοναρντ Μπέρνσταϊν), Kiss me Kate (Κόουλ Πόρτερ), Ο βαφτιστικός (Θεόφραστος Σακελλαρίδης). Πρόσφατα παρουσίασε το έργο Σπουδές για πιάνο, τεύχος Ι του Φίλιπ Γκλας στο φεστιβάλ Nostos στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, και στο άμεσο μέλλον θα παρουσιάσει το αναβληθέν ένεκα πανδημίας θεατρικό έργο 33 παραλλαγές του Μόιζες Κάουφμαν, βασισμένο στις Παραλλαγές Ντιαμπέλλι του Μπετόβεν.
Δάφνη Αηδόνη Σκηνικό, κοστούμια
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού στη Σκηνογραφία Θεάτρου από την Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών της Πράγας (DAMU). Από το 2012 έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες σε Ισπανία, Τσεχία, Αργεντινή και Ελλάδα. Έχει διδάξει σεμινάρια σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, υποστηρίζοντας τον ενεργό, λειτουργικό και μεταβαλλόμενο ρόλο του σκηνικού στις παραστατικές τέχνες. Από το 2015 ζει και εργάζεται στην Αθήνα και είναι ιδρυτικό μέλος του ΑΠΑΡ?ΜΙΛΛΟΝ. Μεταξύ άλλων, έχει συνεργαστεί με Δημοτικό Θέατρο της Σάντα Φε (Αργεντινή), Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, Θέατρο Χώρος, ΚΕΤ, Θέατρο Rabbithole, Bios, Ρομάντζο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 56α Δημήτρια κ.ά.
Χρήστος Τζιόγκας Φωτισμοί
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Εκεί άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία και τον σχεδιασμό-χειρισμό φωτισμών σε παραστάσεις θεάτρου, χορού και μουσικής. Έκτοτε έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες.
Ρόμπιν Μπηρ Λόρδος Μπάιρον (Μεσολόγγι)
Είναι απόφοιτος του Πανεπιστήμιου Queen Mary του Λονδίνου και της Διεθνούς Σχολής Παραστατικών Τεχνών του Λονδίνου (LISPA). Ως ηθοποιός και μαριονετίστας, έχει συνεργαστεί με πολλές καταξιωμένες εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως Complicité, Blind Summit και Theatre Rites. Έχει παίξει με τη θεατρική εταιρεία Complicité στις όπερες Ο μαγικός αυλός και Η καρδιά ενός σκύλου σε Εθνική Όπερα της Λυόν, Σκάλα του Μιλάνου, Φεστιβάλ Αιξ της Προβηγκίας, Εθνική Όπερα της Αγγλίας και πέντε φορές στην Εθνική Όπερα της Ολλανδίας. Πλέον εδρεύει στην Αθήνα και φτιάχνει τα δικά του έργα με τη σύντροφό του στην τέχνη και τη ζωή Κατερίνα Δαμβόγλου, με την εταιρεία τους Fly Theatre. Οι πιο πρόσφατες παραστάσεις τους Αγγελική, Frida κι άλλο και Toku έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο καθώς και στο εξωτερικό, όπως στο Θέατρο Μαρινύ (Παρίσι), το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Σιμπίου (Ρουμανία), το Φεστιβάλ Modern Drama Valley (Σαγκάη) και το Φεστιβάλ Χορού και Θεάτρου Γκαίτεμποργκ (Σουηδία).
Χρήστος Κεχρής Λόρδος Μπάιρον (ποιητής)
Τενόρος, γεννήθηκε στην Αθήνα. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος ρόλων και έργων από την εποχή μπαρόκ, την κλασική περίοδο, τον ρομαντισμό, τη μουσική του 20ού αιώνα καθώς και τη σύγχρονη πειραματική μουσική δημιουργία. Ως σολίστ συνεργάζεται τακτικά με Κεντρική και Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Ergon Ensemble, Latinitas Nostra, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, Εθνικό Θέατρο, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Έχει επίσης συνεργαστεί με ορχήστρες και θεατρικούς οργανισμούς σε Ελβετία (Όπερα Λωζάννης, Όπερα Φριμπούρ), Γερμανία (Κρατική Όπερα Πάσσαου, Θέατρο Τσέλλε, Συμφωνική Ορχήστρα 'Aμπεργκ, Κρατικό Θέατρο Λάντσχουτ), Αυστρία (Ορχήστρα Πουρπούρ), Ιταλία (Θέατρο Βέρντι Γκορίτσια), Μάλτα (Θέατρο Μανουέλ), Λιθουανία (Μουσικό Συμπόσιο Βίλνιους), Σλοβενία (Φεστιβάλ Σέβικ Μπρέζιτσε), Τουρκία (Συμφωνική Ορχήστρα Μπορουσάν), Γαλλία (Eθνική Όπερα Λωρραίνης), Κροατία (Φεστιβάλ Κβάρνερ) και τη δισκογραφική εταιρεία Deutsche Grammophon.
Χριστίνα Ασημακοπούλου Υψίφωνος
Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως σολίστ από το 2012, έχοντας πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις όπερας και μουσικού θεάτρου. Έχει συμπράξει με Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων και Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων. Επίσης, συμπράττει σε τακτική βάση με τη διεθνούς φήμης πιανίστα Κριστίνα Ορτίς (φωνή - πιάνο) στο Μπορντώ της Γαλλίας. Στο θέατρο έχει εμφανιστεί σε έργα των Φρανκ Βέντεκιντ, Τεννεσσή Ουίλλιαμς, Τσιμάρα Τζανάτου, Δημήτρη Δημητριάδη και Γιάννη Ρίτσου. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αρχαίου δράματος (ΧΙV Συνάντηση Αρχαίου Δράματος / Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών), μουσικού θεάτρου (Δραματική Σχολή Γκύλντφορντ, Αγγλία) και μιμικής (Διεθνής Σχολή Μιμικής, Παρίσι). Ξεκίνησε τις σπουδές της στο λυρικό τραγούδι με την υψίφωνο Μάτα Κατσούλη και αποφοίτησε από την τάξη της παίρνοντας δίπλωμα με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και ειδική διάκριση. Είναι πτυχιούχος μουσικολόγος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην ιστορική και συστηματική μουσικολογία.
Διαμάντη Κριτσωτάκη Μεσόφωνος
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης από γονείς μουσικούς. Απέκτησε δίπλωμα μονωδίας με τη Σόνια Θεοδωρίδου και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολή Λέοπολντ Μότσαρτ του Πανεπιστημίου του 'Aουγκσμπουργκ (Γερμανία). Παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια με καθηγητές τους 'Aγκνες Χαμπερέντερ Κότλερ, Ρούντι Σπρινγκ, Φρήντερ Μπέρνιους, Καρλ Πέτερ Κάμμερλαντερ, Γκρέιαμ Τζόνσον, Ρόμπερτ Ουάιτ, Αν Μάρρεϋ, Λοχ Σιου Τουάν, Χριστίνα Γιαννακοπούλου, Χριστόφορο Σταμπόγλη. Έχει πρωταγωνιστήσει σε παραγωγές του Θεάτρου του 'Aουγκσμπουργκ όπως Έρβιν, το φυσικό ταλέντο του Μάικ Σβόμποντα, Meeting Dido, Divertimento4amadeus. Με την ΕΛΣ συνεργάζεται από το 2013 σε παραγωγές όπως Μάκβεθ, Ο κουρέας της Σεβίλλης («Η όπερα διαδραστικά στα δημοτικά σχολεία»), Κάρμεν («Όπερα της βαλίτσας»), Καρμενσίτας, Μαντάμα Μπαττερφλάι, Ο βαφτιστικός, Κάρμεν, Μανόν, Ζ, Βάκχαι και ORFEAS 2021. Την περίοδο 2019/20 πρωταγωνίστησε στις παραγωγές Oedipus: Sex With Mum Was Blinding (Θέατρο Σφενδόνη) και The Shell Game (Από Μηχανής Θέατρο). Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες και αρχιμουσικούς, ενώ διδάσκει τραγούδι στη γενέτειρά της.
Μαργαρίτα Συγγενιώτου Μεσόφωνος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά (πτυχίο φούγκας) και τραγούδι με την Καίτη Παπαλεξοπούλου. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Εθνική Λυρική Σκηνή σε πολυάριθμες παραγωγές μεγάλης γκάμας ρεπερτορίου, από το μπαρόκ έως τον 20ό αιώνα. Ήταν μόνιμο μέλος της Πειραματικής Σκηνής της ΕΛΣ από την ίδρυσή της. Υπήρξε μόνιμο μέλος του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής, ερμηνεύοντας έργα Ελλήνων και ξένων συνθετών, πολλά από τα οποία σε πρώτη εκτέλεση ή ειδικά γραμμένα για εκείνη. Έχει συνεργαστεί επανειλημμένα με Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ, Ergon Ensemble, Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, καθώς επίσης με Φεστιβάλ Δελφών, Αιξ της Προβηγκίας κ.ά. Έχει εμφανιστεί σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού (ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Κύπρος κ.α.) σε μεγάλες αίθουσες, όπως Κάρνεγκι Χολ, Ακαδημία Τεχνών Μονάχου κ.ά. Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΤ.
Νικόλας Μαραζιώτης Τενόρος
Είναι απόφοιτος του Βασιλικού Ωδείου της Σκοτίας (μεταπτυχιακό στη φωνητική MMus) και του Πανεπιστημίου Κηλ της Αγγλίας (πτυχίο μουσικής και μουσικής τεχνολογίας). Σπούδασε μονωδία στο Πατραϊκό Ωδείo και υπήρξε μέλος του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Έχει συμπράξει με μουσικά σύνολα όπως Les Talens Lyriques, Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, Ergon Ensemble, Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Δήμου Πατρέων, Ορχήστρα Academica Αθηνών και Οι όπερες των ζητιάνων. Έχει ερμηνεύσει ρόλους όπως Τέστο (Η μάχη ανάμεσα στον Ταγκρέδο και τη Χλωρίνδα) και Αμφίνομο (Η επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα) του Κλάουντιο Μοντεβέρντι, Αρβάκης (Ιδομενέας) και Πεντρίγιο (Η απαγωγή από το σεράι) του Β. Α. Μότσαρτ, Φρέντυ 'Aινσφορντ-Χιλ (Ωραία μου κυρία, Φρέντερικ Λόου), Αντώνης ο δάσκαλος / Ο γεροδάσκαλος (Τα μαγικά μαξιλάρια, Γιώργος Δούσης), 'Aντονυ Καντολίνο (Master Class, Τέρενς ΜακΝάλλυ), Παμίκος (Σατανερί, Θεόφραστος Σακελλαρίδης), Ντιμίτρι (Ο πρίγκιπας Ιβάν και το πουλί της φωτιάς, Θοδωρής Αμπαζής) και έχει υπάρξει μέλος φωνητικού συνόλου στο έργο του Μηνά Μπορμπουδάκη Ζ.
Διονύσης Μελογιαννίδης Τενόρος
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου από μικρή ηλικία. Σπούδασε μονωδία στο Ωδείο Αθηνών με τη Χαρά Σαβίνο από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα άριστα παμψηφεί το 2017. Επίσης είναι κάτοχος πτυχίου λογιστικής. Έχει μελετήσει ρεπερτόριο με διακεκριμένους Έλληνες τραγουδιστές όπως οι Δημήτρης Καβράκος, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Χριστόφορος Σταμπόγλης και συνεχίζει με τον 'Aρη Χριστοφέλλη. Το διάστημα 2012-1016 συνεργάστηκε με την Εθνική Λυρική Σκηνή ως έκτακτος χορωδός, ενώ από το 2017 εμφανίζεται ως σολίστ σε παραγωγές όπως Μποέμ, Ρωμαίος και Ιουλιέττα, Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι, Οι γάμοι του Φίγκαρο, Σιμόν Μποκκανέγκρα κ.ά. Επιπλέον, έχει ερμηνεύσει Μπελμόντε (Η απαγωγή από το σεράι, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας), Ρινούτσο (Τζάννι Σκίκκι, Φεστιβάλ Αιγαίου), αλλά και Σάκκο στη σύγχρονη όπερα Σάκκο και Βαντσέττι του 'Aντον Κόππολα που παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη στην Ιταλία (Δημοτικό Θέατρο, Τσιτά ντέλλα Πιέβε).
Βαγγέλης Μανιάτης Βαρύτονος
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Ερμηνεύει με ιδιαίτερη ικανότητα ευρύτατο ρεπερτόριο, από την Αναγέννηση έως σύγχρονη μουσική, ενώ για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με την κλασική μουσική ως μέλος της Χορωδίας του Αγίου Ευθυμίου. Καθώς σπούδαζε φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, άρχισε να μελετά μονωδία με τον διεθνώς αναγνωρισμένο βαρύτονο Βασίλη Γιαννουλάκο. Συνέχισε σπουδές με την υψίφωνο Δέσποινα Καλαφάτη. Τον τελευταίο καιρό ενισχύει την τεχνική του με τη βοήθεια του βαρύτονου καθηγητή 'Aρη Αργύρη. Συνεργάζεται τακτικά με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, καθώς επίσης με τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ και του Δήμου Αθηναίων. Στην ΕΛΣ έχει ερμηνεύσει ρόλους σε παραγωγές όπως Μαντάμα Μπαττερφλάι, Ριγολέττος, Ένας χορός μεταμφιεσμένων, Τραβιάτα, Μανόν Λεσκώ, Τόσκα, Η εύθυμη χήρα, Ντον Τζοβάννι, Φιντέλιο, Η φόνισσα, Η ωραία Ελένη, Ζ, Υπόθεση Μακρόπουλου, Γενούφα, Μανόν, Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ, Βότσεκ, Αντρέα Σενιέ και Τα μαγικά μαξιλάρια.
Οι αγορές εισιτηρίων online πραγματοποιούνται μέσω της ιστοσελίδας της Ticket Services. Η χρέωση των πιστωτικών καρτών (Visa και MasterCard) γίνεται στο ασφαλές περιβάλλον (SSL encryption) της Ticket Services.
Τα εισιτήρια εκδίδονται σε μορφή PDF και είτε εκτυπώνονται είτε αποθηκεύονται σε κινητό τηλέφωνο και ελέγχονται ανέπαφα στην είσοδο
Για την χρήση εισιτηρίου με φοιτητική έκπτωση όπου προβλέπεται, είναι απαραίτητη η επίδειξη του απαραίτητου δικαιολογητικού (φοιτητικό πάσο) και κατά την αγορά στα φυσικά σημεία προπώλησης, και κατά την προσέλευση στην αίθουσα την ημέρα της παράστασης.
Για πληροφορίες σχετικά με τις εκπτωτικές κατηγορίες εισιτηρίων και την διαθεσιμότητά τους, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το τηλ. κέντρο στο 2130885700