«Τηλεφώνησε ο γιος σου»
Θέατρο ΜΙΚΡΟΣ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 8 Φεβρουρίου 2025
Το αστείο και τρυφερό έργο ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΕ Ο ΓΙΟΣ ΣΟΥ των Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Μαργαρίτα Σάντσεθ, ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις τον Φεβρουάριο κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο ΜΙΚΡΟΣ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, σε σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη, με την Μαριλένα Μακρή και την ίδια στους ρόλους.
Με χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά ευαισθησία, το έργο φωτίζει την εγκατάλειψη των ηλικιωμένων και τη μοναξιά των φροντιστών, εναλλάσσοντας θλίψη και γέλιο. Περισσότερο από μια ιστορία για την τρίτη ηλικία, εξετάζει πολυδιάστατα σύγχρονα θέματα: τις σχέσεις των παιδιών με τους ηλικιωμένους γονείς, την αμηχανία μπροστά στην αρρώστια, την ασυνεννοησία ανάμεσα στις γενιές, αλλά και τη θεραπευτική αξία της αφήγησης ιστοριών (εδώ από τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο) ως μια από τις τελευταίες χαρές της ζωής.
**Υπόθεση**
Και οι δυο είναι μόνες. Και οι δύο έχουν γιους. Η μία φροντίζει την άλλη. Η μία μιλάει πολύ, η άλλη σχεδόν καθόλου.
Η Χούλια, μητέρα ενός γιου που ζει στη Σουηδία, εργάζεται ως γηροκόμος της Τερέζας, μιας ηλικιωμένης γυναίκας που σταδιακά χάνει τη μνήμη της. Και οι δύο λαχταρούν την επαφή με τους γιους τους, βρίσκοντας ακόμα και σε ένα τηλεφώνημα μια μικρή ανάσα χαράς. Ωστόσο, ο γιος της Τερέζας απομακρύνεται, θεωρώντας πως η μητέρα του δεν τον αναγνωρίζει πια, ενώ ο γιος της Χούλια επιστρέφει από τη Σουηδία μόνο για να φύγει ξανά, χωρίς να ξαναφτιάξει τη σχέση με την μητέρα του.
Όταν ο γιος της Τερέζας φεύγει για την Κούβα χωρίς να την αποχαιρετήσει, οι δύο γυναίκες, μόνες και εγκαταλελειμμένες, βρίσκουν στήριγμα η μία στην άλλη. Η Χούλια θα εξακολουθήσει να πηγαίνει σινεμά και να διηγείται τις ταινίες στην Τερέζα ενώ ονειρεύεται μια κρουαζιέρα στα νησιά παρέα με την ηλικιωμένη φίλη της.
**Σημείωμα της σκηνοθέτριας**
« Το θέατρο που αγαπάμε οφείλει να συγκινεί και να αφυπνίζει, να βάζει ερωτήματα. Ποιος έχει πραγματικά απαντήσεις για την άνοια ή το Αλτσχάιμερ, πώς επιδρά στην προσωπικότητα ο χρόνος που ανελέητα κυλά; Πότε πεθαίνει κανείς; Όταν σταματά να αναπνέει, όταν σκοτώνει το παρελθόν του ή όταν χάνει τις αναμνήσεις του; »
Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΣ
ΜΑΡΙΤΙΝΑ ΠΑΣΣΑΡΗ
Ξεκίνησε ως ηθοποιός στο θέατρο (ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΗΝΗ, ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ, ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ κ. α.), στον κινηματογράφο (Απεταξάμην, Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί, σκην Φρίντα Λιάππα, Το άρωμα της βιολέτας, σκην. Μαρία Γαβαλά, Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα, σκην. Νίκος Νικολαΐδης, κ.ά.) και στην τηλεόραση. Γρήγορα ασχολήθηκε με το σενάριο σε τηλεταινίες (Τα ξαδέρφια, σκην. Νίκος Κουτελιδάκης, Ιδανικό Μοντέλο, σκην. Δημήτρης Βερνίκος) ή ταινίες (Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης, σκην. Φρίντα Λιάππα, 1990, Αύριο θα 'ναι αργά, σκην. Λάγια Γιούργου, 2002 κ.ά.). Μαζί με τον Νίκο Σαββάτη υπογράφουν το σενάριο και τη σκηνοθεσία της μεγάλου μήκους ταινίας Η γυναίκα που επιστρέφει (1994). Οι μικρού μήκους ταινίες της, Πρώτη φορά (2007), Τι ώρα θα γυρίσεις; (2010, Ειδικό Βραβείο Φεστιβάλ Δράμας, Υποψήφιο για α' βραβείο μικρού μήκους Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου), Σπίτι με κήπο (2015, Διεθνές βραβείο Bridges), Λευκή Νύχτα (2022, Βραβείο Τώνια Μαρκετάκη Ε.Ε.Σ., Cinematic Achievement award, Festival Opseis 2023) έχουν παιχτεί σε φεστιβάλ, κινηματογράφους και τηλεόραση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σκηνοθετεί στο θέατρο: Η Πριγκίπισσα Τίτο κι εγώ,της Κλαίρης Μιτσοτάκη, (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ, 2001), Το δόντι του εγκλήματος του Σαμ Σέπαρντ (Κ.Θ.Β.Ε., 2002), Νεκρή φύση σε χαντάκι του Φάουστο Παραβιντίνο, (Εκδήλωση Χορικότητα, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ, 2007), Ελαφροΐσκιωτοι διασκευή Μ.Πάσσαρη, από το ομώνυμο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ-ΘΑΣΟΥ, 2011), Να ζεις του Γιάννη Δούμου (ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, 2014), Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν του Κλαούντιο Τολκατσίρ (ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, 2016-2017), Ο Καναδάς είναι ένα συναίσθημα που δεν μοιάζει με καλοκαίρι σε ελληνικό νησί της Μ. Πάσσαρη, βασισμένο σε διήγημα της Άλις Μονρό (Θέατρο ΜΠΙΠ, 2018), Κομμώτριες της Μ. Πάσσαρη (ΘΕΑΤΡΟ 104, 2019), Σφαγή της Λιουίζα Κουνιγιέ (ΘΕΑΤΡΟ Studio Μαυρομιχάλη, 2022), Οι κόρες του ηφαιστείου της Μ. Πάσσαρη, βασισμένο στην ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Χρήστου Οικονόμου, (Εντευκτήριο ΑΣΥΛΟ ΑΝΙΑΤΩΝ, 2022-2023), Α.Κ.Α. του Ντάνιελ Μέγιερ (ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, 2024) κ.ά.
Παράλληλα παίζει και διδάσκει υποκριτική. Από το 2009 ως το 2013 διετέλεσε αναπληρώτρια διευθύντρια στη Δραματική Σχολή του Εθνικού θεάτρου. Από το 2015 ως το 2018 ήταν υπεύθυνη θεάτρου της ομάδας αποφυλακισμένων στην ΕΠΑΝΟΔΟ. Για δέκα χρόνια παρουσίαζε μια από τις πιο γνωστές βραδινές εκπομπές στο Β' πρόγραμμα της Ε.Ρ.Τ. (Σκάλα για τ'αστέρια, Νύχτα είναι θα περάσει). Εργάστηκε και σε άλλα προγράμματα, όπως επίσης ως ντι τζέι, μεταφράστρια, βοηθός σκηνοθέτη κ.ά. Δημοσίευσε άρθρα για τον κινηματογράφο και διηγήματα σε περιοδικά κι εφημερίδες. Η εργασία της στη δραματουργία την ώθησε στη συγγραφή πρωτότυπων θεατρικών έργων. Τα έργα της Κομμώτριες και Η θέα μετά τη στροφή (Α.Κ.Α. Ruby Tuesday) έχουν διακριθεί στον διαγωνισμό EURODRAM του 2022 και 2024 αντίστοιχα.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Συγγραφέας: Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Μαργαρίτα Σάντσεθ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία/ δραματουργία: Μαριτίνα Πάσσαρη
Σκηνικά /Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Πρωτότυπη μουσική /Ηχητικό περιβάλλον: Στάθης Ιωάννου
Κίνηση: Αλίκη Καζούρη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λένα Μπαμπασάκη
Βοηθός παραγωγής: Έφη Ψυχογιού
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση
Παίζουν: Μαρία Ελένη Μακρή, Μαριτίνα Πάσσαρη
ΟΡΟΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
κάντε κλικ εδώ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
R.M. LIGHT ΑΜΚΕ
ΘΕΑΜΑΤΩΝ, ΕΚΔΟΣΕΩΝ & ΥΠΗΡ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΦΜ: 997021830
ΔΟΥ: Α ΑΘΗΝΩΝ
ΕΔΡΑ: Ευμολπιδών 13, Αθήνα 118 54