Ο κύκλος συναυλιών Ημέρες Λατρευτικής Μουσικής και το Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής επιστρέφουν σε ένα ενιαίο πρόγραμμα με έργα λατρευτικής μουσικής για σόλο πιάνο. Από τις 7 έως και τις 10 Απριλίου 2022 θα παρουσιαστούν τέσσερα μοναδικά ρεσιτάλ πιάνου διακεκριμένων σολίστ στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης και σε επιμέλεια του Χαράλαμπου Αγγελόπουλου.
Οι Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου (7/4), Δανάη Καρά (8/4), Βασίλης Βαρβαρέσος (9/4) και Γιώργος Φράγκος (10/4), αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες με σπουδαία δραστηριότητα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ερμηνεύουν, σε τέσσερα ρεσιτάλ, δημοφιλή αλλά και λιγότερο γνωστά έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου που καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα δημιουργών, από τον Μπαχ, τον Σοπέν και τον Λιστ μέχρι τον Μπάρτοκ, τον Μεσσιάν και τον Θεοδωράκη, πάντα με γνώμονα τις ποικίλες αποχρώσεις της κατάνυξης και της επικοινωνίας της δημιουργικής παρόρμησης με το θρησκευτικό συναίσθημα.
Ρεσιτάλ Δανάης Καρά
8 Απριλίου 2022 - Ώρα έναρξης: 20.30
Έργα Μπαχ-Μπουζόνι, Μπαχ-Ζιλότι, Ξένου, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι
Κατανυκτικοί στοχασμοί για τα Πάθη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, της Ελληνικής Αντίστασης και της Ρωμιοσύνης.
Η συναυλία αποτυπώνει ηχητικά τον κατανυκτικό στοχασμό απέναντι όχι μόνο στο θείο αλλά και στις ελληνικές ιστορικές μνήμες. Τα δύο έργα του Μπαχ εισάγουν στο κλίμα της ενατένισης, ενώ ακολουθούν τέσσερα ελληνικά έργα τα οποία δεν έχουμε συχνά τη χαρά να απολαύσουμε συναυλιακά. Η μουσική του Αλέκου Ξένου, με ιδιότυπες αναφορές στους μανιερισμούς της ελληνικής εθνικής σχολής αλλά και στη μουσική του Σοστακόβιτς, φέρει τις μνήμες του εμφυλίου μέσα από μια οπτική αναζήτησης ενός καλύτερου αύριο για την Ελλάδα. Η Σονατίνα του Μίκη Θεοδωράκη, ατίθαση στη μορφολογική της αφήγηση και στις ποικίλες μουσικές της αναφορές, εκφράζει την αμεσότητα της καλλιτεχνικής βίωσης των πολιτισμικών και πολιτικών δημοσίων συζητήσεων. Ο δέκτης της αφιέρωσης της Σονατίνας Μάνος Χατζιδάκις στη Ρυθμολογία αναζητά τη βαθιά ώσμωση των στοιχείων της ρωμαίικής του ταυτότητας (δημοτικό τραγούδι / ρεμπέτικο) και την καλλιτεχνική του λύτρωση στους καημούς, τα οράματα, τις ευαισθησίες και τις διαψεύσεις μιας γενιάς που αναζήτησε την έκφραση της ελληνικότητας μέσα από την ελπίδα, τον στοχασμό αλλά και την αυτοκριτική - το έργο γράφτηκε στο Λονδίνο στη διάρκεια της δικτατορίας.
Δανάη Καρά
Με καλλιτεχνική πορεία πενήντα χρόνων, έχει διακριθεί στη διεθνή μουσική σκηνή για την ερμηνευτική της τέχνη, εμφανιζόμενη σε είκοσι τέσσερις χώρες σε ρεσιτάλ και ως σολίστ με πάνω από τριάντα ορχήστρες σε σειρές συναυλιών και διεθνή φεστιβάλ. Η καλλιτεχνική της ταυτότητα προσδιορίζεται από την προσήλωσή της να φέρει στο προσκήνιο σημαντικά έργα, ενώ με πρωτοπόρες επιλογές αναβίωσε έργα του μοντερνισμού σε παγκόσμιες πρώτες εκτελέσεις που αποτυπώνονται στη δισκογραφία της, όπου περιλαμβάνονται έξι κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα των Φέλιξ Μέντελσον, Γιώργου Σισιλιάνου και Νίκου Σκαλκώτα. Τιμήθηκε με το Χρυσό Μετάλλιο Ι. & Α. Συγγρού του Ωδείου Αθηνών, με το Βραβείο Δισκογραφίας 2000 από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, και με το Ελληνικό Βραβείο Μουσικής UNESCO 2003 από το Εθνικό Συμβούλιο Μουσικής IMC/UNESCO. Γεννημένη στην Κωνσταντινούπολη το 1953, αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών και ολοκλήρωσε ανώτερο κύκλο σπουδών στη Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης.
Η εκδήλωση «ΗΜΕΡΕΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ / ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΙΑΝΟΥ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ ΕΛΣ 2022» ανήκει στην ενότητα του προγραμματισμού της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ με τον τίτλο «ΗΜΕΡΕΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» που εντάσσεται στην Πράξη «ΦΕΣΤΙΒΑΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ ΤΗΣ ΕΛΣ» (MIS 5004053) με κωδικό 2017ΕΠΑ08510107 ('Aξονας 06 του Ε.Π. «ΑΤΤΙΚΗ») και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους.